۱۳۸۸ بهمن ۱۴, چهارشنبه

مهرداد رحیمی در وضعیت نامناسب جسمانی: «جهت اخذ اعترافات تلویزیونی ۸ ساعت مداوم بازجویی شدم


کمیته گزارشگران حقوق بشر- مهرداد رحیمی، فعال مدني- سیاسی که از ۱۱ دیماه در بازداشت نیروهای امنیتی به سر میبرد روز چهارشنبه ۱۴ بهمن طی تماسی تلفنی با خانواده خود اظهار داشت که تنها در روز چهارشنبه به مدت ۸ ساعت تحت بازجویی جهت اخذ اعترافات تلویزیونی قرار داشته است اما وی همچنان بر مواضع خود ایستاده و هیچیک از اتهامات وارده را نپذیرفته است.

گفتنی است امروز پنجشنبه خانواده رحیمی به ملاقات مهرداد خواهند رفت و او از آنان خواسته داروهای مسکن معده وی را همراه ببرند. با توجه به فشارهای وارده بر این عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر نگرانی در مورد وضعیت جسمی و روحی او افزایش یافته است. این در حالی است که در دیدار هفته گذشته نیز وي از فشار بازجویان پرونده برای اخذ اعترافات تلویزیونی خبر داده بود. مهرداد رحیمی در تماس تلفنی خود همانند دیدار هفته گذشتهاش تأکید نمود بازداشت خود را غیر قانونی می داند و تمامی فعالیتهای خود را در چارچوب قانون اساسی دانسته و از انجام آن ها دفاع می کند.

مهرداد رحیمی، 27 ساله و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد حقوق بین الملل است. وی در جریان انتخابات ریاست جمهوری اخیر قائم مقام کمیته دفاع از حقوق شهروندی ستاد مرکزی مهدی کروبی بود. در تاریخ 11 دیماه، وی پس از احضار به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات به همراه پریسا کاکایی به محل مراجعه نمود و بازداشت گردید.

کمیته گزارشگران حقوق بشر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر