۱۳۸۸ بهمن ۱۸, یکشنبه

دعوت جنبش سبز گیلان برای حضور سبزها در راهپیمایی 22 بهمن رشت/مبارزه شروع شده است، در خانه نمانید


مبارزه شروع شده است و نمی توانیم بی طرف باشیم
شبکه جنبش راه سبز (جرس): جنبش سبز گیلان در فراخوانی از سبزهای این استان دعوت کرد تا در راهپیمایی بزرگ 22 بهمن در شهر رشت حضور یابند.
به گزارش جرس در ابتدای این فراخوان آمده است:امروز، هشت ماه پس از کودتای انتخاباتی شاهد آخرین دست و پا زدن های کودتاچیان هستیم. بسیاری از هم میهنان و همشهریان مان بازداشت یا کشته شده اند. آری می زنند، می گیریند، می کشند، اما اگر با هم باشیم مثل روز عاشورای تهران مجبور به تسلیم یا فرار می شوند. ما امروز یاد گرفته ایم که چگونه از تجمع مسالمت آمیز خود دفاع کنیم.



در این فراخوان آمده است: ما جزء اولین شهرهایی بودیم که در برابر دروغ و تقلب آشکار حکومت ایستادیم. در گلسار و منظریه و مقابل دانشگاه علوم پایه، حق مان را فریاد زدیم. در روز قدس و 13 آبان ترس و ناامیدی را رها کردیم و به خیابان آمدیم. در روز عاشورا علیه ظلم شعار دادیم. ده ها تن از همشهریان مان، جوانان، دانشجویان و فرهیختگان این شهر، به خاطر دفاع از حقوق و کرامت همه ما متحمل شکنجه و زندان یا محروم از تحصیل شده اند. برادران تالش ما، فقط به خاطر سنی بودن اسیر بدترین ظلم ها شده اند و خانه و کاشانه شان ویران شده است.

سبزهای گیلان تاکید کرده اند:ما نمیتوانیم در برابر این ظلم آشکار سکوت کنیم. نمیتوانیم اجازه دهیم که ما را گوساله و بزغاله بنامند. نمیتوانیم در خانه بمانیم و سرنوشت کشور و استان خود را از طریق اخبار ماهواره های پارازیت زده دنبال کنیم. امروز کافی است به خیابان بیاییم تا داغ ترین خبر جهان، خود ما باشیم!



در پایان این فراخوان آمده است: همه ما جنایتهای کودتاچیان را از طریق اخبار و رسانه ها دیدیم. همه دیدیم و دانستیم که مبارزه فقط بر سر این نیست که فلان شخص رئیس جمهور بشود یا کس دیگر، بلکه بحث بر سر این است که می خواهند ما را به صورت گوساله و بزغاله و گوسفند خوشه بندی کنند و به جای حق، علف جلوی ملت بریزند. امروز همه میدانیم که اگر به خیابان نیاییم، اگر حق مان را فریاد نکنیم، اگر در برابر ظلم به بی گناهان ایستادگی نکنیم، فردا به خانه هایمان می ریزند وا به یغمایمان می برند. چه بخواهیم، چه نخواهیم مبارزه شروع شده است و ما جزئی از آن هستیم و نمی توانیم بیطرف باشیم. امروز هر تصمیمی بگیریم، خود و همشهریان مان، تا آخر عمر بار مسئولیت آن را بر دوش خواهیم کشید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر