۱۳۸۸ بهمن ۱۹, دوشنبه

شهادت زندانی سیاسی البرزقاسمی , بدلیل ممانعت از معالجات پزشکی و اسامی برخی از زندانیان سیاسی بیمار

آژانس ايران خبر - ۱۳۸۸/۱۱/۱۹


زندانی سیاسی ناخدا یکم البرز قاسمی ، ۵۱ساله , فرمانده سابق مرکز آموزش تخصصهای دریایی رشت و از استادان دانشگاههای نیروی دریایی ارتش, در روز ۲۹دیماه, پس از یکسال و هشت ماه حبس در زندانهای قرون وسطایی آخوندها و تحمل شدیدترین شکنجه ها و دردهای جانکاه ناشی از سرطان معده, بدلیل خوداری دژخیمان از معالجه او توسط پزشکان متخصص و بستری شدن در بیمارستان در زندان اوین, به شهادت رسید.
وی در ۲۳اردیبهشت۸۷ به اتهام انتقال اطلاعات به مجاهدین خلق بازداشت شد. برادر وی حمید قاسمی نیز که مقیم کانادا بود, به هنگام سفر به ایران بازداشت شد. این دو زندانی سیاسی که در دادگاه اول به اتهام محاربه به اعدام محکوم شده بودند, در دادگاه تجدید نظر به حبس ابد محکوم شدند.
البرز قاسمی دوران اسارت خود را در سلولهای انفرادی بازداشتگاه حفاظت اطلاعات ارتش و بند۲۴۰ اوین گذراند و طی دو ماه اخیر به بند۳۵۰اوین انتقال یافته بود. او در دوران اسارت خود تحت شدیدترین شکنجه ها قرار گرفت.
دژخیمان شقاوت پیشه آخوندها از کمترین رسیدگی به وی که به خاطر ابتلا به سرطان معده و همچنین آثار شکنجه و وضعیت وخامت بار سلولهای انفرادی, از دردهای طاقت فرسا رنج می برد, خود داری می کردند.
حمید قاسمی, برادر البرز نیز که همچون برادرش یکسال و هشت ماه اسارت خود را تحت شکنجه و در سلولهای انفرادی به سر برده, اکنون در بند ۳۵۰اوین در شرایط وخامت باری به سر می برد.
هم اکنون شمار زیادی از زندانیان سیاسی از بیماریهای حاد رنج می برند اما شکنجه گران از رسیدگیهای پزشکی به آنان خودداری می کنند و به زندانیان بیمار می گویند: ما شما را اینجا نیاورده ایم که نجات بدهیم ،شماها را آورده ایم که زجرکشتان یکنیم.
اسامی برخی از زندانیان سیاسی بیمار به شرح زیر است
۱. علی صارمی سابقه انفاکتوس دارد و به دلیل فشارخون در معرض سکته مجدد است.
۲. دکتر محمد ملکی, رییس سابق دانشگاه تهران که از سرطان و دیابت و فشار خون رنج می برد.
۳. علی معزی به دلیل ابتلا به بیماری حاد کلیوی (هیدرونفروژ) حالش به شدت وخیم است.
۴. حامد روحی نژاد, از بیماری ام. اس رنج می برد و در حال از دست دادن بینایی خود است. وی به سختی قادر به حفظ تعادل خود می باشد.
۵. منصور اسانلو, انواع بیماریها ازجمله آسیب دیدگی از ناحیه چشم و همچنین دیسک کمر که منجر به بیحسی در پای وی شده است.
۶. منصور رادپور ناراحتی شدید کلیه دارد.
۷. میثاق یزدان نژاد دچار ناراحتی شدید عصبی است.
۸. حوری (فاطمه)ضیایی بیماری ام اس دارد.
۹. بهروز جاوید تهرانی, براثر شدت شکنجه و ضربات وحشیانه دژخیمان با اجسام سنگین همانند کپسول آتش نشانی و صندلی بر سرش, بینایی اش آسیب دیده است.
۱۰. علیرضا کرمی خیرآبادی , مبتلا به هپاتیت حاد
۱۱. حمید حائری مبتلا به بیماری حاد قلبی
۱۲. هادی (همایون) عابد باخدا, بر اثر فقدان رسیدگیهای درمانی در زندان رشت, در معرض خطر جدی مرگ قرار داشت. وی که از زندانیان سیاسی دهه۶۰است, در آن زمان, به هنگام دستگیری بر اثر اصابت گلوله پاسداران جنایتکار دچار قطع نخاع شد. به تازگی , رژیم تحت فشار سازمانهای حقوق بشری مجبور شد او را که در وضعیت خطرناکی قرار داشت, برای درمان به خارج از زندان بفرستد.
۱۳. عباس خرسندی که یکبار عمل قلب کرده و اکنون نیز به همین خاطر درشرایط نا مساعدی قرار دارد.
۱۴. فرهاد وکیلی یکبار سکته قلبی کرده و همچنان تهدید جانی دارد.
۱۵. محمدحسن فلاحی زاده, مبتلا به بیماری هپاتیت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر