۱۳۸۸ بهمن ۲۱, چهارشنبه

راهپیمایی ۲۲ بهمن در ایران آغاز شد


راهپیمایی سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب در ایران در شرایطی آغاز شده است که مخالفان و موافقان دولت از مدت ها پیش خود را برای حضور در آن آماده می کردند (این خبر به تدریج تکمیل می شود).

شبکه خبر تلویزیون ایران تصاویری را از میدان آزادی و چند خیابان اطراف آن نشان می دهد که در آن گروه هایی از هواداران دولت با پرچم های ایران و تصاویر آیت الله خامنه ای و آیت الله خمینی مشغول راهپیمایی هستند.

بر روی اکثر این تصاویر صدای سرود و خواندن متن های حماسی پخش می شود و صدای صحنه شنیده نمی شود.

مقامات حکومت ایران از همه هواداران خود خواسته اند که در این راهپیمایی شرکت کنند و گفته اند که این راهپیمایی پایان بخش موج اعتراضاتی خواهد بود که پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران در خردادماه آغاز شد.

از سوی دیگر رهبران مخالفان دولت هم هواداران خود را به شرکت در این راهپیمایی و تأکید بر لزوم اجرای کامل اصول مربوط به حقوق ملت در قانون اساسی ایران دعوت کرده اند.

مهدی کروبی گفته است که شخصا در این راهپیمایی شرکت خواهد کرد.



گزارش های خبری از برقراری تدابیر ویژه امنیتی در تهران و محدودیت رفت و آمد در مسیرهای نزدیک به میدان آزادی این شهر، از شامگاه ۲۱ بهمن حکایت دارد.

بر اساس برخی از این گزارش ها، مأموران حکومتی کوشیده اند که حضور حامیان دولت را در میدان آزادی تهران از پیش سازماندهی کنند تا مخالفان نتوانند به هنگام سخنرانی محمود احمدی نژاد در این میدان حضور یابند و مخالفت خود را نشان دهند.

اما از سوی دیگر سایت اینترنتی جرس که به مخالفان دولت نزدیک است، گزارش داده است که تعداد زیادی از هوادارن جنبش اعتراضی ایران که "نمادهای سبز" با خود حمل می کنند، در شمال و غرب میدان آزادی حضور پیدا کرده اند.

تعداد زیادی از خبرنگاران رسانه های خارجی برای پوشش خبری راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب به تهران رفته اند، اما انتظار می رود که آنها را در جایگاه ویژه ای در میدان آزادی مستقر کنند و به روال راهپیمایی های عمومی ماه های گذشته در ایران، اجازه حضور در بخش های دیگر شهر برای تهیه خبر و تصویر را به آنها ندهند.

یکی از خبرنگاران خبرگزاری فرانسه که همراه گروه خبرنگاران برای پوشش خبری سخنرانی آقای احمدی نژاد به میدان آزادی برده شده، گزارش داده است که انبوهی از مأموران امنیتی در منطقه مستقر شده اند.

همزمان گزارش هایی از اختلال در دسترسی کاربران ایرانی به اینترنت منتشر شده است.

مسئولان سایت گوگل اعلام کرده اند که در پی انتشار گزارش هایی از تصمیم دولت ایران برای اعمال محدودیت دسترسی به خدمات این سایت، به نظر می رسد که کاربران ایرانی برای دسترسی به سرویس ای میل این شرکت دچار مشکل شده اند.

گوگل می گوید که حجم مراجعه به سرویس ای میل این شرکت از ایران، افت ناگهانی و بسیار شدید داشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر