۱۳۸۸ بهمن ۱۴, چهارشنبه

صدور حکم اعدام برای مهدی اسلامیان


رهانا – زندانیان: مهدی اسلامیان در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۳۸۷ دستگیر و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات شیراز در میدان ارتش به مدت ۱۴ روز تحت شکنجه های جسمی و روحی شدید قرار داشت. سپس او را از بازداشتگاه وزارت اطلاعات شیراز به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل کردند و ۶ ماه در سلولهای انفرادی بسر برد.

به گزارش فعالین حقوق بشر و دموکراسی، وی در اثر این شکنجه ها کتف و بینی اش شکسته شد اما او را در زندان مداوا نکردند.

پرونده مهدی اسلامیان جهت محاکمه به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست صلواتی ارجاع داده شد و وی او را بر مبنای اتهامات محاربه،اقدام علیه امنیت کشور از طریق معاونت در بمب گذاری، افساد فی الرض، تلاش برای براندازی نظام،عضویت در انجمن پادشاهی، کمک مالی موثر به گروههای ضد انقلاب محاکمه و به اعدام محکوم کرد. زندانی سیاسی مهدی اسلامیان و وکیلش به این حکم اعتراض کردند و در حال حاضر پرونده او در دادگاه تجدید نظر تحت بررسی است.

مهدی اسلامیان از بند ۲۰۹ به بند ۷ زندان اوین منتقل شد و بعد از ۴ ماه به زندان گوهردشت کرج تبعید شد. اودر زندان گوهردشت کرج ابتدا به بند۴ و سپس به بند ۶ و بیش از یک هفته است که به بند ۱ زندان گوهردشت منتقل شده است.

لازم به یاد آوری است که برادر او محسن اسلامیان ۲۱ ساله در تاریخ ۲ فروردین ماه همراه با ۲ زندانی سیاسی دیگر به نام های علی اصغر پشتر و روزبه یحیی زاده به اتهام انفجار در حسینیه رهپویان وصال در زندان عادل آباد شیراز به دار آویخته شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر