۱۳۸۸ بهمن ۱۱, یکشنبه

رشید اسماعیلی با دستبند سبز در سلول قاچاقچیان شرور


رشید اسماعیلی دانشجوی محروم از تحصیل و اخراجی دانشگاه علامه طباطبایی در زندان اصفهان در سلولی با ۵ قاچاقچی شرور نگهداری میشود.

رهانا ـ زندانیان: رشید اسماعیلی عضو شورای مرکزی سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) که بیش از چهل روز است در بازدشت به سر میبرد، در سلولی همراه با چند قاچاقچی مواد مخدر و شرور نگهداری میشود.

بر اساس گزارش دریافتی از زندان اصفهان بازجویی از اسماعیلی با گذشت چهل روز از بازداشت همچنان ادامه دارد و در این شرایط زندان، تحمل بازداشت برای او بسیار مشکل شده است. بنابر همین گزارش اسماعیلی که در ابتدای بازداشت دستبند سبز را به نشانه حمایت از جنبش سبز در دست داشته، همچنان آن را نگاه داشته و در دست خود دارد.

با توجه به اصل مهم برائت و بر اساس قوانین بین المللی متهمانی که پیش از محاکمه در بازداشت به سر میبرند، بیگناه به شمار میآیند، در نتیجه حبس آنها نباید در حکم مجازات محسوب شود و با آنان رفتاری همچون دیگر زندانیان صورت گیرد، ضمن این که بر اساس اصل تفکیک زندانیان که از قوانین سازمان زندانها است نگهداری متهمین و مجرمین باید بر اساس «سن، جنس، تحصیلات، نوع اتهام و بزه و…» صورت گیرد.

نگهداری رشید اسماعیلی با قاچاقچیان و اشرار امری غیرقانونی است که در زندان اصفهان به خاطر تحت فشار گذاشتن وی صورت میگیرد. رشید اسماعیلی در تاریخ سوم دی ماه بازداشت و از آن زمان تا کنون در زندان مرکزی اصفهان به سر میبرد.

در طی روزهای گذشته در موردی دیگر از همین رفتار خلاف قانون مسعود باستانی، روزنامهنگار به زندان رجاییشهر کرج منتقل شده که محل نگهداری قاتلان و مجرمان خطرناک است. باستانی در سلولی با سه قاتل نگهداری میشود.
رهانا
پایان پیام

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر