۱۳۸۸ بهمن ۸, پنجشنبه

موضوع اعدامها در ایران در روی میز پارلمان و وزارت خارجه هلند


به دنبال تماس و پیگیریهای فعالین کمیته بین المللی علیه اعدام در هلند با نمایندگان پارلمان هلند در خصوص وضعیت اعدامها در ایران و به دنبال اعدام دو تن از مخالفین حکومت اسلامی، محمد رضا زمانی و آرش رحمانی، امروز پنج شنبه ۲۸ آگوست نماینده حزب سوسیالیست هلند هاری فون بومل ، وزیر امور خارجه را در پارلمان مورد سوال و بازخواست قرار داد.

آقای فون بامل در بازخواست خود از وزیر امور خارجه هلند پرسید: آیا اطلاع دارید که امروز جمهوری اسلامی دو تن به نامهای محمد علی زمانی و آرش رحمانی را به دلیل شرکت در اعتراضات اخیر اعدام کرده است؟ آیا مطلعید که یک گروه ۹ نفره دیگر به همین دلیل در آستانه اعدام قرار دارند؟ آیا اطلاع دارید که جمهوری اسلامی در ماه گذشته گروهی از فعالین کرد را اعدام کرده و ۱۷ تن دیگر را نیز در آستانه اعدام قرار داده است؟ آقای فون بومل در ادامه از وزارت خارجه هلند میخواهد که سیاست ادامه فشار به جمهوری اسلامی را دنبال کرده و مراتب اعتراض هلند را به سمع مقامات ایرانی برسانند.

کمیته بین المللی علیه اعدام ضمن قدردانی از اقدام نماینده حزب سوسیالیست هلند از تمام مقامات پارلمانی و دولتی در سراسر دنیا میخواهد که نسبت به اعدامهای اخیر جمهوری اسلامی اعتراض کرده و خواهان متوقف کردن کلیه اعدامها شوند.

کمیته بین المللی علیه اعدام
۲۸ ژانویه ۲۰۱۰

farshadhoseini@gmail.com
MinaAhadi@aol.com

تلفن های تماس با ما:
فرشاد حسینی: ۰۰۳۱۶۸۱۲۸۵۱۸۴
مینا احدی: ۰۰۴۹۱۷۷۵۶۹۲۴۱۳

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر