۱۳۸۸ دی ۲۹, سه‌شنبه

تایید حکم سنگین و غیرانسانی نادر احسنی فعال دانشجویی


حکم سنگین و غیرانسانی 1 سال حبس نادر احسنی از فعالین دانشجویی و از بازداشتشدگان 16 آذر سال 86، توسط دادگاه تجدید نظر مورد تایید قرار گرفت.
خبرگزاری هرانا ـ حقوق دانشجویی: نادر احسنی فعال دانشجوئی و از دستگیرشدگان روز 16 آذر 1386 در شعبه 26 دادگاه انقلاب به حکم سنگین و غیرانسانی 1 سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش فعالین حقوق بشر و دمکراسی، نادر احسنی و ابوطالبی وکیل وی به این حکم سنگین اعتراض کردند و پرونده به شعبه 36 تجدید نظر ارسال گردید، روز شنبه26 دی ماه به آقای ابوطالبی وکیل احسنی اطلاع داده شد که حکم 1 سال زندان موکلش در دادگاه تجدید نظر مورد تایید قرار گرفته است.

این درحالی است که اکثر دستگیر شدگان روز 16 آذر 1386 که با آقای احسنی همزمان دستگیر شده بودند و دارای محکومیتهای تعزیری سنگین تر تا 5 سال بودهاند احکام آنها تقلیل یافت و به حبس تعلیقی تبدیل شده است و تقریبا اولین موردی است که حکم تعزیری مورد تایید قرار میگیرد.

نادر احسنی در تاریخ 11 آذر ماه 1386 از جلوی منزل شخصی پدری خود توسط مامورین وزارت اطلاعات ربوده شد و به سلول انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل شد.

وی به مدت 68 روز در بند 209 زندان اوین زندانی بود، که 58 روز آن را در سلولهای انفرادی بسر برد. او در طی این مدت تحت وحشیانه ترین شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت.

احسنی و سایر دستگیر شدگان، پس 68 روز در بند بودن با تلاشهای گسترده بین المللی، و با قرار وثیقه بسیار سنگین 100 میلیون تومانی آزاد شد.
منبع خبر : هرانا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر