۱۳۸۸ بهمن ۹, جمعه

اعتراض جهانی علیه اعدامها در ایران، گسترش میابد


کمپین مهم پنج گروه بزرگ حقوق بشری در ۵ کشور جهان علیه اعدامها در ایران

اعدام دو تن از مخالفین حکومت اسلامی؛ محمد رضا زمانی و آرش رحمانی مو ج وسیع و جهانی اعتراضات را در سراسر دنیا برانگیخته است. براساس گزارشات دریافتی پنج گروه بزرگ حقوق بشری در پنج کشور دنیا یک کمپین جهانی را علیه اعدامها در ایران آغاز کرده اند. این کمپین به نام کمپین ۳۴۶ تن به نه به اعدامها لقب یافته است و قرار است در هر تمام کشورهای دنیا ۳۴۶ تن طی نامه و طوماری وزاری امور خارجه کشورهای خود بخواهند که با فشارهای دیپلماتیک به جمهوری اسلامی خواهان لغو مجازات اعدام در ایران شوند. این پنج گروه عبارتند از : شورای همجنسگرایان حقوق بشر در آمریکا و کانادا، گروه اوت ریج در انگلستان، بنیاد هیرشفیلد ادی در آلمان و گروه هرکس ( اوری وان) در ایتالیا. رقم ۳۴۶ نیز از گزارش سازمان امنستی (عفو بین الملل) مبنی بر اعدام ۳۴۶ تن در سال ۲۰۰۸ گرفته شده است. سخنگوی این کمپین اعلام کرده است که هدف این کمپین بیشتر متوجه اتحادیه اروپاست که بیشترین مناسبات سیاسی، دیپلماتیک و اقتصادی را با جمهوری اسلامی دارد.

شایان ذکر است که امروز در هلند نیز در ادامه فعالیتهای کمیته بین المللی علیه اعدام موضوع فشار بر جمهوری اسلامی و احضار سفیر ایران در پارلمان طرح شده و از وزارت خارجه خواسته شده که علیه اعدامها در ایران اقدامات جدی انجام دهند.

کمیته بین المللی علیه اعدام فعالانه از این کمپین حمایت کرده و تلاش میکند سازمان های بیشتری را به کمپین علیه اعدامها در ایران دخیل کند. ما معتقدیم با یک اتحاد وسیع جهانی میتوان سنگین ترین فشارها را بر جمهوری اسلامی وارد کرد. دولت جمهوری اسلامی هم اکنون در داخل زیر فشار سهمگین خشم و اعتراض انقلابی میلیونها نفر قرار گرفته است. حمایت جهانی از کمپین علیه اعدامها میتواند و باید زمین زیر پای این جنایتکاران را چنان داغ کند که جرات اعدام کسی را بخود راه ندهند.

کمیته بین المللی علیه اعدام از همه سازمان ها و نهادهای مدافع حقوق بشر در سراسر دنیا میخواهد که قویا کمپین علیه اعدامها در ایران را مورد حمایت قرار دهند.

جهت کسب اطلاع از کمپین جهانی این پنج گروه میتوانید به این سایت مراجعه کنید:
www.noexecution.com
کمیته بین المللی علیه اعدام
۲۸ ژانویه ۲۰۱۰

farshadhoseini@gmail.com
MinaAhadi@aol.com

تلفن های تماس با ما:
فرشاد حسینی: ۰۰۳۱۶۸۱۲۸۵۱۸۴
مینا احدی: ۰۰۴۹۱۷۷۵۶۹۲۴۱۳

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر