۱۳۸۸ دی ۲۹, سه‌شنبه

شیوا نظر آهاری همچنان در سلول انفرادی است/بی خبری از وضعیت مرتضی کاظمیان


سه شنبه، ۲۹ دي، ۱۳۸۸

شیوا نظر آهاری و سایر زنان بازداشت شده در روزهای پس از عاشورا تنها زنانی اند که در سلول های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین نگهداری می شوند.


به گزارش سایت تا آزادی روزنامه نگاران زندانی،شیوا نظرآهاری، وبلاگ نویس و فعال حقوق بشر شب ۲۹ آذر با اتوبوس حامل جمعی از فعالان اجتماعی و خانواده های زندانیان سیاسی، که برای شرکت در مراسم خاکسپاری مرحوم آیت الله منتظری عازم قم بود، بازداشت شد.


او که پس ازحوادث انتخابات اخیر نیز یک بار دستگیر و نزدیک به چهار ماه زندانی بود، ۳۰ روز آن را در سلول انفرادی بند ۲۰۹ اوین گذراند.


خانواده شیوا این هفته موفق به دیدار با او شدند و به گفته خانواده اش روحیه بسیار مناسبی داشت.


این در حالی است که از دیگر زنانی که در سلول انفرادی این بند به سر می برند اطلاعاتی در دست نیست .


تا آزادی روزنامه نگاران زندانی



بی خبری از وضعیت مرتضی کاظمیان

همسر مرتضی کاظمیان ،روزنامه نگار و فعال ملی- مذهبی از بی خبری خود نسبت به وضعیت وی خبر داد.


به گزارش سایت تا آزادی روزنامه نگاران زندانی ،فهیمه ملتی این باره می گوید: بعد از آخرین تماس تلفنی آقای کاظمیان که حدود ده روز پیش بود، دیگر هیچ اطلاع دیگری از او نداریم.


وی افزود:حتی با مراجعه به دادگاه انقلاب و دادسرای اوین که هم توسط خود من و هم وکیل ایشان خانم نسرین ستوده صورت گرفته، هیچ پاسخی دریافت نکردیم ولی از خلال مکالمات تلفنی متوجه شدیم که وی در سلول انفرادی به سر می برد و تنها به کتاب قرآن دسترسی دارد.


خانم ملتی در ادامه اظهار داشت: آقای کاظمیان از زمان دستگیری تا کنون دوبار تماس داشتند که از روحیه بسیار بالایی برخوردار بود و ما را به صبر و شکیبایی دعوت کرد .در ضمن، در تماس اول که با من صحبت کرد همه ما را به خواندن سه آیه از قران مجید دعوت کرد : آیه ۲۱۴ سوره بقره و آیات ۲ و ۳ سوره عنکبوت.


گفتنی است مرتضی کاظمیان در تاریخ هشتم دیماه، توسط مامورین وزارت اطلاعات و در ساعت یک بامداد دستگیر شد


تا آزادی روزنامه نگاران زندانی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر