۱۳۸۸ آذر ۸, یکشنبه

مقابله جویی آشكار رژیم تهران با جامعه جهانی


به گزارش خبرگزاری فرانسه از تهران، جمهوری اسلامی امروز در یک مقابله جويی آشکار با جامعه جهانی اعلام کرد که بزودی برای ساخت چند تاسیسات جدید غنی سازی اورانیوم اقدام خواهد کرد. رژیم تهران همچنین از بررسی تولید اورانیوم غنی شده با غلظت 20 درصد خبر داده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی این تصمیمات را پاسخی محکم به آنچه که حرکت ناپسند کشورهای 1+5 نامید، توصيف کرد.

کشورهای 1+5 روز جمعه با انتشار قطعنامه ای شدیداللحن از رژیم تهران خواستند فعالیت دومین تاسیسات غنی سازی اورانیوم خود در نزدیکی شهر قم را فورا متوقف سازد.

اما احمد نژاد عصر یکشنبه در جلسه هیئت وزیران گفت بايد به جايگاهی برسيم كه بتوانيم 250 تا 300 تن سوخت هسته ای توليد كنيم و براي اين كار از سانتريفيوژهاي جديد و با سرعت بالاتر بهره بگيريم.

پیش تر 226 نماینده مجلس شورای اسلامی با امضاء نامه ای از دولت احمدی نژاد خواسته بودند هر چه سریع تر برنامه و طرح کاهش سطح همکاری خود با آژانس بین المللی انرژی اتمی را به مجلس ارائه کند.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واشنگتن روز یکشنبه به خبرگزاری فراسه گفت، رژیم تهران با این اقدامات خود یکبار دیگر تعهدات بین المللی اش مبنی بر توقف فعالیت غنی سازی اورانیوم را نقض خواهد کرد.

تلويزيون سى ان ان در گزارشی گفت، باراک اوباما رئيس جمهور آمريكا اعلام کرده که رژيم تهران تا پايان امسال فرصت دارد تا در باره همکاری با جامعه بین المللی تصميم بگيرد.

این منبع خبری افزود، ایالات متحده به رژیم تهران هشدار داده که در صورت عدم همکاری به سمت مسیر تحريمهايی که هيلارى كلينتون وزير امور خارجه آن را فلج کننده توصيف كرده است، خواهد رفت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر