۱۳۸۸ آذر ۹, دوشنبه

یک اطلاعاتی مدیر کل کوی دانشگاه تهران شد


داريوش اسماعيلي عضو هيئت علمي پرديس علوم دانشگاه تهران به سمت مشاور رئيس و مدير كل امور خوابگاههاي دانشگاه تهران منصوب شد.

داريوش اسماعيلي پيش از اين مديركل امور دانشجويان شاهد و ايثارگر دانشگاه تهران بود كه پس از انتصاب وي به سمت مديركل كوي دانشگاه تهران، علي اسدي عضو هيئت علمي پرديس كشاورزي و منابع طبيعي جايگزين وي در اداره كل دانشجويان شاهد و ايثارگر دانشگاه تهران شد.

بر اساس اين گزارش، چندي پيش فضلالله باقرزاده مديركل سابق كوي دانشگاه تهران از سمت خود استعفا داد كه اين استعفا مورد موافقت قرار گرفت.

تاریخچه ادار کل امور شاهد و ایثارگر

اداره کل امور شاهد و ايثارگر دانشگاه تهران به منظور رسيدگی به مسائل آموزشی و فرهنگی و بهبود وضعيت علمی دانشجويان شاهد و ايثارگر تشکيل گرديد . دانشجويان تحت پوشش اين اداره كل عبارتند از : رزمندگان هشت سال دفاع مقدس ؛ آزادگان ؛ جانبازان و دانشجويان شاهد . هدف عمده اين اداره كل نيز كمك به ارتقاي علمي آموزشي و پژوهشي دانشجويان تحت پوشش ميباشد .

با شروع جنگ تحميلی و ضرورت حضور نيروهای متعهد و متخصص درجبهه های جنگ موضوع شکل گيری مجموعه ای جهت سامان دهی فعاليتهای مربوط به دفاع مقدس مطرح شد . لذا معاونت امور جنگ در دانشگاه شکل گرفت و در کنار آن نيز ستاد پشتيبانی جنگ دانشگاه تشکيل گردد که اعضای آن عبارتند از : معاونت امور جنگ دانشگاه انجمن اسلامی و جهاد دانشگاهی هر کدام يک نفر بود .

معاونت امور جنگ دانشگاه تا سال 67 و پايان جنگ تحميلی به فعاليت خود ادامه داد, از جمله وظايف اين معاونت و ستاد رسيدگی به امور مربوط به رزمندگان, ايثارگران و شهدای دانشجو بود.

بعد از پايان جنگ معاونت امور جنگ به معاونت امور دفاعی تغيير نام يافت و ستادی نيز تحت عنوان ستاد شاهد که مستقل از معاونت دفاعی بود و رئيس دانشگاه رياست آن را بر عهده داشت در دانشگاه تشکيل گرديد.

معاونت امور دفاعی و ستاد شاهد دانشگاه تا سال 72 به فعاليت خود ادامه دادند. ستاد شاهد دانشگاه دفتری را تحت عنوان دفتر "امور شاهد و ايثارگر دانشگاه" به عنوان بازوی اجرايی زير مجموعه خود داشت که مسئول دفتر مستقيماٌ از سوی رياست دانشگاه و رئيس ستاد شاهد دانشگاه انتخاب می شد. اين دفتر کليه امور مربوط به دانشجويان شاهد و ايثارگر را بر عهده داشت.تصدی مسئوليت پشتيبانی جنگ و امور دفاعی دانشگاه در طول دوران جنگ و بعد از آن بر عهده افراد ذيل بود: 1- دکتر شمس وهابی (معاونت پشتيبانی جنگ) 2-دکتر محمد علی راد (معاونت امور دفاعی)

از سال 72 بعد از حذف معاونت دفاعی و تصويب شورای انقلاب فرهنگی, دفتر امور دانشجويان شاهد و ايثارگر به اداره کل امور دانشجويان شاهد و ايثارگر تغيير نام داد. مدير کل امور دانشجويان شاهد و ايثارگر نيز همچنان مستقيماً از سوی رياست دانشگاه و رئيس ستاد شاهد دانشگاه انتخاب می شد.

اولين مدير کل منصوب اداره کل امور دانشجويان شاهد و ايثارگر دانشگاه آقای مهندس قاسم عمو عابدينی بودکه تشکيلات و سازماندهی اداره کل و دفاتر آن در دانشکده های دانشگاه مرهون تلاشهای صورت گرفته در زمان تصدی ايشان بوده است. اداره کل امور دانشجويان شاهد و ايثارگر دانشگاه تهران دارای 18 دفتر سرپرستی در دانشکده ها و 4 واحد در زير مجموعه اداری خود می باشد.

واحد های اداره کل: 1- واحد فرهنگی و فوق برنامه

2- واحد دانشجويی و امور دانشکده ها

3-واحد آموزش و اطلاعات آمار

4- واحد اداری و پشتيبانی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر