۱۳۸۸ آذر ۱۹, پنجشنبه

گزارشي از برگزاري جلسه اعتراض آميز دانشجويان دانشگاه تهران در اعلام حمايت از دانشجويان بازداشت شده و برکناري رئيس دانشگاه


آژانس ايران خبر - ۱۳۸۸/۹/۱۹


روز چهارشنبه 18 آذرماه جلسه اي با حضور گسترده دانشجويان معترض دانشگاه تهران و رئيس دانشکده فني ( دکتر کمره اي )و چند تن ديگر از اساتيد اين دانشکده در سالن چمران از ساعت 13 تا 14 برگزار گرديد.
قرار بود از ساعت 11:30 همان روز دانشجويان در اعتراض به ورود عناصر بسيجي دانشجو نما در روزهاي 16 و 17 آذر و حمله وحشيانه آنها به دانشجويان در مقابل دانشکده فني تجمع برگزار کنندو در حالي که دانشجويان رفته رفته در حال تشکيل اجتماعي بزرگ بودند، رئيس دانشکده فني از دانشجويان خواست تا براي گفتگو در مورد اين موضوع جلسه اي تشکيل دهند جلسه مذکور در سالن چمران برگزار گرديد.
ازدحام دانشجويان براي ورود به سالن به حدي بالا بود که بسياري از آنها پشت درب بسته سالن ماندند.سالن پر از دانشجوياني شده بود که در دستان خود تابلوهايي با نام دانشجويان بازداشت شده در روزهاي 16 و 17 آذر دردست داشتند . آنها خواستار آزادي فوري آنها و برخورد با بسيجيان دانشجو نما شده بودند.در ادامه جلسه تعدادي از دانشجويان معترض در تريبون آزاد با شدت هر چه تمام تر سران نظام از جمله شخص خامنه اي را مورد خطاب قرار داده و آنها را مسئول ضرب و شتم ؛ بازداشت و تجاوز به دانشجويان زنداني دانستند.
اين سخنان قاطع با تشويق هاي مکرر دانشجويان داخل و خارج سالن مواجه گرديد دانشجويان يک صدا خواستار استعفاي فرهاد رهبر رئيس انتصابي دانشگاه بدليل بي لياقتي و همکاري با عناصر بسيجي براي حمله به دانشجويان در جريان حادثه کوي و اتفاقات روزهاي 16 و 17 آذر شدند. در پايان جلسه يکي از دانشجويان بسيجي در خصوص اتفاقاتي که در دو روز
گذشته روي داده بود صحبت هايي انجام داد و ورود بسيجيان دانشجو نما به دانشگاه را کاري برنامه ريزي شده از سوي بسيج دانشگاه تهران ندانست.
اين سخنان به شدت موجب نارضايتي دانشجويان شد و آنها با دروغگو خواندن وي و شعار بسيجي برو گم شو از وي استقبال کردند؛ در حالي که دانشجوي بسيجي در حال صحبت کردن بود ؛ دانشجويان معترض با پشت کردن به وي و خواندن سرود يار دبستاني سالن چمران را ترک کردند.دانشجويان پس از خروج از سالن ؛حدود نيم ساعت در محوطه دانشکده فني تجمع کردند و شعارهاي ضد حکومتي سر دادند و سرانجام در حدود ساعت 15 متفرق شدند.
گفتني است اين تجمع اعتراض آميز در حالي برگزار شد که مسئولين حکومتي دانشگاه برگزاري هر نوع تجمعي را در اين روز ممنوع اعلام کرده و تهديد کرده بودند با هر نوع اعتراضي به شدت برخورد خواهند کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر